Salgstricks der får kunder til at føle sig som rockstjerner

Nogen gange bliver man udsat for salgstricks hvor man bagefter tænker ” ej det faldt jeg for”. Det gjorde jeg i går, da jeg skulle ind i en butik og købe noget. Jeg endte op med en buddy for life og to produkter jeg egentlig ikke havde planlagt at købe, men hvor jeg gjorde det alligevel. Grunden var at kvinden der ekspederede mig, var så nærværende og så omfavnende at jeg virkelig følte mig – well, som en rockstjerne.

Det på trods af, at der var meget travlt i butikken. Men ekspedienten skyndede ikke på noget som helst. Det var alt i alt en rigtig god oplevelse og jeg endte med at bruge 3 gange så mange penge som jeg egentlig havde regnet med.

Jeg tror egentlig bare at ekspedienten havde besluttet sig for at være nærværende og at komme med forslag til andre produkter der ville virke godt til mig, og selvom jeg ikke endte med at købe alt i butikken så fik jeg en super professionel service med forslag og tricks. Der var fuld værdi for pengene, og jeg har tænkt mig at komme igen.

Det fik mig til at tænke, at når man i udbredt grad beskæftiger sig med online salg, markedsføring og branding, så er der mange aspekter man skal kompensere for i forhold til at møde dig i en fysisk butik (som mange af “os online salgspersoner” ikke har), for folk kan ikke møde dig ansigt til ansigt hver gang, og du bliver selv nødt til at iscenesætte “ruten” rundt i butikken. Ikke bare på ens website, men hele oplevelsen af dit brand for at optimere oplevelsen.

Fandt forresten dette link til Nikolaj Morgensens website omkring et salgsforedrag han har været til. Syntes der er nogen rigtig gode pointer i hans liste om 5 principper til at øge et salg.

rock on henriette weber

 

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *