Nu skal din LinkedIn profil boostes!

Der er mange der taler om leadgenerering på Linkedin i disse dage- især hvis man arbejder med B2B. Og det er da også et kæmpe spørgsmål: Hvordan får man mere ud af LinkedIn? Jeg har valgt at delvist svare på det i denne artikel (som der originalt blev skrevet til mit Februar nyhedsbrev, og det kan godt være der kommer flere krøllede LinkedIn hemmeligheder på bordet i de næste par nyhedsbreve – you’ll never know.

Jeg ved godt, at der er mange af jer der bruger LinkedIn, men har i egentlig kigget det nærmere efter i krogene? Især jeres LinkedIn profil. Jeg har enormt respekt for LinkedIn og for den XP (som en gammel gamer ville sige) der er derinde. Men, når det er sagt, så syntes jeg at det er et kedeligt sted. Fyldt med salgspitches, profiler i tekst og what have you. Jeg syntes der er så mange cool aspekter af ens arbejde de ikke får med på LinkedIn (hvor jeg forresten vil anbefale jer at bruge et par timer på somewhere.com, se det er et business website efter min næse).

Men, ret skal være ret. Man kan nemlig putte lidt kulør på en ellers kedelig (og ekstremt tekstbaseret) LinkedIn profil.

Så her er min guide til at booste din LinkedIn profil, Henriette Weber style.

1. Der er mange måder man kan ændre sin LinkedIn profil, så den bedre repræsenterer en selv. En af de ting jeg syntes er rigtig givtigt, hvis man holder foredrag eller sælger viden, strategi og rådgivning ligesom jeg, er at man aktiverer den applikation der hedder slideshare, hvor min LinkedIn profil automatisk hiver mine præsentationer fra mine foredrag ind fra min slideshare  profil. På min LinkedIn ligger min slideshare app ligger lige under mit “summary” og lige over min “experience” og jeg syntes det bryder rigtig godt med resten af den ellers teksttunge og ikke særlige visuelle linkedin profil.

2. Jeg er specielt vild med de skills og expertise man kan få fra andre. Selvfølgelig kan man diskutere hvor retvisende de er udadtil. Men jeg syntes at indadtil altså vendt imod mig selv, så giver det mig et godt fingerpeg omkring hvordan folk ser mig og mit brand. Man kan også slette endorsements og skills & expertise til kun at vise de skills og anbefalinger der kommer fra folk man stoler på, eller man har arbejdet med.

3. Mit sidste råd i denne omgang bliver at sørge for at skabe værdi for andre samtidig med, du fortæller om dig selv.Jeg kan godt lide hvis en person har fyldt sin LinkedIn profil med links, råd, værdi og kreative tekster der fortæller en værdifuld historie der bliver underbygget af anbefalingerne, præsentationerne, publikationerne og alt muligt andet.

Ok, et bonus råd (dog ikke til profilen men til LinkedIn generelt):

En ting der virker for mig, er at jeg allerede, før jeg går derind, ved hvilken en virksomhed eller en person det er jeg skal lede efter. Når jeg så finder personen, så kigger jeg på hvilke nogen mennesker vi har til fælles, også spørger jeg en af de mennesker som vi begge kender om de ikke vil introducere os.

1 Comment

  1. Christina marts 6, 2014

    TAK! Henriette. Lige vand på min mølle – synes LinkedIn kan være et virkelig KEDELIGT sted at være. Og business behøver bestemt ikke være kedeligt og for de “blå”. Så mere spræl og liv (uden der går Facebook i den…) – og noget der giver værdi.

    Svar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *