Involvering på de sociale medier

Jeg fik lige lyst til at slå endnu engang i bolledejen når det kommer til involvering på de sociale medier. Nok fordi at jeg sidder og er ved at skrive engelsk udgave af min danske bog “Return on Involvement” som der udkom på Toothless Tiger Press i 2009. Som jeg skal til møde med et britisk forlag omkring i starten af Juni (hvor jeg også kommer til at være i London pga. Le Web og at de frygtelig gerne vil have at jeg skriver nogen danske artikler omkring deres event).

Når jeg har rådgiver, brainstormet eller holdt foredrag om involvering, har en af tingene der har været soleklart for mig været at min defintion på involvering / involvere har  været radikalt anderledes end at handle om platformene, likes og gode kreative røverhistorier forklædt som indhold.

Min definition på involvering / involvere handler om hvor skarp man er til at gøre kernen i brandet/virksomheden cool og substansfuld, og hvor proaktiv man selv er på de sociale medier. Hvis man mestrer disse to ting så kommer resten en lille smule af sig selv. Hvor at jeg igennem længere tid har været meget opsat på communities og hvordan man faciliterer dem og holder gang i dem, så er det mere brandet jeg brænder for i disse dage. Brandet og kernen i brandet der bliver defineret af en hel masse interne og eksterne faktorer og lige pludselig har man en fantastisk virksomhed der bliver omtalt i INC magazine og Fast Company og som alle bruger som case i deres foredrag fordi de har formået at gøre noget anerledes:

At lave business unusual istedet for business as usual.

Om det så er at hele ledelsen er begyndt at tro på involveringen som skaber af tal på bundlinjen, eller det er at kommunikation på de sociale medier ikke mere er det sorte får i kommunikationsværktøjskassen, som kun bliver brugt fordi det er det de unge vil have også smider man et par ressourcer efter det. Men til at det bliver en prioriteret del og en hoveddriver i at konceptudvikle nye kontinuerlige digitale kampagner der både består af offline og online. Offline fordi at der nu engang er 90 % af word-of-mouth der bliver skabt og online fordi at der kan vi måle hvor stor return on involvement er. Og på den måde kan man bygge involveringen højere og højere op, og finde ud af hvad der virker og ikke virker overfor en given målgruppe.

I feel love (på den dersens oldschool Donna Summer måde)

rock on henriette weber

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *