Hvad er gode intentioner og action branding hvis man ikke handler på det ? Et interview med Cindy Gallop

Pressphoto of Cindy from Cindygallop.com

Jeg har lige fundet ud af at en af mine absolut helte, Cindy Gallop er i KBH i denne uge. Derfor har jeg taget mig den frækhed at genoptrykke et interview på dansk som jeg lavede på engelsk med hende for et års tid siden. Vi mødtes til London Web Summit og hendes foredrag derovre var et af det bedste på hele dagen. Men her er interviewet – frit oversat fra mit engelske website henrietteweber.com:

Jeg har været så heldig at komme til at tale med Cindy Gallop omkring en af de ting hun arbejder med:

Action branding

– Eller “handlings branding” som man kunne kalde det på dansk. Et område jeg selv er meget inspireret af. Jeg syntes det er så vigtigt, især hvis du er på en mission om at gøre verden til et bedre sted, dag for dag, fra dit eget synspunkt og som en brand aktivist + business rocker.

Cindy holdt et fantastisk foredrag på London Web Summit, især omkring hendes arbejde med  make love not porn, et startup og et website du bliver nødt til at besøge, med en rigtig vigtig besked at leve efter selv, men også at fortælle til vores børn.

Tilbage til action branding og hendes virksomhed  if we ran the world. Før jeg tog til London Web Summit, lavede jeg research omkring Cindy og fandt ud af – at hun, iblandt andre ting var blevet udnævnt til at være en af de mest succesfulde og autentiske mennesker af Leslie Bradshaw i denne 8 sider lange artikel for Forbes (Den er et must-read rockers – trust me).

Ifølge Cindy så er det der gør et brand sexet det at det er villigt til at tage chancer. Hun tror at virksomheder der bliver drevet af personlige filosofier er dem der er mest levedygtige i forhold til markedet i fremtiden. Hvis jeg må tilføje for 2 kroner Henirette Weber, også er det der giver substans til et brand. Hvis du tager chancer og driver din virksomhed efter en personlig filosofi, så er du rent faktisk den ændring du gerne vil se i verden. Cool n’est pas?

Lige nu har vi en masse menneskelige og forretningsmæssige gode intentioner der aldrig bliver sat i handling, fordi vi har travlt med at drive vores forretning. Og jo, jeg ved godt at drive en forretning er en kunstform i sig selv, men vi skal have de gode intentioner implementeret, som handlinger og konkrete initiativer.

Hvis du lytter til Cindy (inklusiv at læse op på hendes arbejde – jeg har opført mine yndlings Cindy Gallop links i bunden af denne artikel) så finder man hurtigt ud af, at hendes besked er at få “gode intentioner udmundet i handlinger”, til at blive en kæmpe del af kernen i virksomheden. Jeg vil dog indskyde at jeg ikke tror det bare er en besked til verdens virksomheder. Det er mere et direktiv for at overleve i fremtidens forretningsverden.

Vi har brug for det hun kalder for mikro-handlinger (eller micro-actions) det samme som 140 karakterer men hvor man ikke bare taler, men hvor man samtidig gør noget. Handler eller reagerer på noget. Det giver mig en følelse af “ok, nok med alt det der co-creation – lad os lave co-action istedet” (som Cindy også talte om). Co-actions er et meget stærkere værktøj – og et værktøj jeg tror vi kommer til at se meget mere af det i fremtiden.

Hvis du skulle få et par råd fra Cindy- “hvilke dele af dine personlige filosofier kan du implementere i hjertet af din forretning og skabe handling og  action branding omkring ?”

Jeg har personligt checket kernen i Toothless Tiger, og selvom jeg arbejder meget efter hvad kernen er og hvordan jeg implementerer den i praksis, så syntes jeg det er et checkup som alle skulle lave i deres business. Man finder altid et eller andet der kan optimeres ikke ?

Anyway her er noget mere Cindy rockn’roll:

Hendes tale fra ted ’09 om make love not porn

Hendes masterclass om reklamebranchens fremtid – en times brilliance.

Hendes 3 minutters manifest på  adweek

4 tips hun gav til authenticorganizations.com

Derudover tror jeg at hun er den første person der har været interviewet til enten henrietteweber.dk eller henrietteweber.com der også har været på the theselby.com    på Dwell pga. hendes sorte lejlighed i NY – nice.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *