Sørg for at der er call-for-interaction såvel som call-to-action i dit indhold

fra pinterest

Til at starte med, begyndte min kærlighed til min blog på henrietteweber.com med at jeg skrev til mine venner der boede andre steder end Danmark, og som ikke kunne dansk. De læste og kommenterede på websitet og på mail omkring mit arbejde og udvikling som iværksætter/entrepreneur/forretningsdrivende og det at bygge en virksomhed.

Mine artikler og min skrivestil begyndte at udvikle sig, og jeg ville gøre alt for at få mere interaktion og aktivitet omkring mit indhold, for det er jo et af nøgle ordene i at føle sig som en succesfuld iværksætter ikke ?

Jeg begyndte at skrive om emner der var tæt på mit hjerte. Nye online værktøjer, rebelliske virksomheder og alt andet der involverer “business unusual” – at gøre ting som person eller virksomhed, som man ikke normalt vil gøre.

Og denne gang skuffede resultaterne mig ikke.

Pludselig var der to mennesker der modtog mit nyhedsbrev der skrev mig en stor TAK i en mail, der beskrev hvordan at mit nyhedsbrev havde gjort en kæmpe forskel for dem. Og det at gøre en kæmpe forskel er en stor ting for mig.

Pludselig vidste jeg hvordan en kæmpe taknemmelighed fra dem der læser mine nyhedsbreve det føltes og det bliv ligesom et narkotikum for mig – og et godt et af slagsen. Især det, at forholdsvis travle mennesker de tager 10 minutter ud af deres hverdag for at skrive tak til mig.

Wow!

Men hvad har jeg lært af denne erfaring ? der er to ting: et er at hvis jeg deler noget der helt sikkert rocker min sjæl, så rocker det nok også andres. to, jeg har fundet ud af, at hvis du vil have et sandt svar fra dem der læser dit indhold, så skal du være super autentisk, og du skal indsætte små “calls-to-interaction” såvel som “calls-to-action”.

Calls-for-interaction – er når du opfordrer folk til at deltage (online eller offline), eller rammer noget hos dem som de også kan ytre sig om. man kunne også stille spørgsmål i sit indhold såsom “hvad syntes du?”, hvis du var i den position hvad ville du så gøre?” Spørg dit netværk og lyt. Og spørg igen. Og igen.

Call-to-action- er mere direkte og… manipulerende, det er når du dirigerer dem der læser dit indhold til at agere på en specifik måde, fordi det er hele formålet ved at interagere med dem. Formålet med en blog kan være at få folk til at tilmelde sig et nyhedsbrev. Formålet ved et nyhedsbrev kan være at få folk til at købe ting.

Et “call-to-action” kan også være at opfordre andre til at gøre noget radikalt eller støtte en specifik sag, men de fleste gange i business, så er det en god idé at sikre sig at din kommunikation har et primært call-to-action og flere små, der dirigerer folk hen imod det primære “call-to-action”.

Imellem det virkelige liv og det at producere indhold, så gælder de samme principper omkring interaction vs. action også for involvering.

1 Comment

  1. […] Henriette Weber, der fik mig til at læse nærmere på et indslag på Linkedin (læs om call-to-action og call-to-interaction her. Fin pointe). Og jeg hoppede straks begejstret over på hendes blog for at blive inspireret. Hun taler om at […]

    Svar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *